טעמן נדל"ן רכשה את מתחם ביה"ח "ביקור חולים"

יוסי אשר | צילום: DMY ויקיפדיה No Comments on טעמן נדל"ן רכשה את מתחם ביה"ח "ביקור חולים"
23:00
27.04.24
אתר קול חי No Comments on פרק ביצועים אחרון: אלו הקלידנים הטובים שיעלו לשלב הבא • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

איש העסקים ארקדי גאידמק מכר את המבנה לחברת טעמן נדל"ן שבבעלות שלום חיים תמורת 101 מיליון שקל בתוספת מע"מ.

יו"ר "התנועה למען ירושלים ותושביה" חיים מילר, הביע סיפוק מהפרסום ב"גלובס", שחשף את דבר המכירה, כי בכוונתו של הרוכש לשמור על בית החולים, שימשיך לפעול, ובמקביל החברה בוחנת הקמת מבנים לשימושים נוספים – נלווים לבית החולים – כמו מלון או בית אבות באמצעות זכויות בנייה שטרם נוצלו על הקרקע. "אנחנו ירושלמים שורשיים ולכן יש לנו כוונה לשמור על הצביון של המקום", מסר שלום חיים.

בית החולים "ביקור חולים" נקלע לפני כמה שנים לפירוק והיה נתון בסכנת סגירה ממשית. בית המשפט מינה את עו"ד שלמה שחר ככונס נכסים למכירת בית החולים והיה זה גאידמק שהציל את בית החולים כשרכש אותו מידי המדינה ביוני 2007 תמורת 32 מיליון דולר.
בשלהי 2010, לאחר שנקלע לחובות כבדים ונאלץ לחסל את עסקיו בארץ, תבע גאידמק את ביקור חולים בסכום של 33 מיליון שקל, איש העסקים טען כי העמותה שמנהלת את ביה"ח לא שילמה לו שכירות חודשית "כמתחייב", ואף דרש תשלום עתידי בסך 890 אלף שקל בחודש.
בבית החולים דחו בתוקף את הטענות, ואמרו כי גאידמק התחייב להפעיל את המקום במשך 3 שנים ואף להזרים לו כספים בתקופה זו, לדבריהם, האוליגרך לא קיים את הבטחותיו והותיר את בית החולים בחובות כבדים.

בדצמבר 2012 נחתם הסכם מיזוג בין בית החולים "שערי צדק" ל"ביקור חולים", לאחר המהלך, בוטלו תביעות הדדיות בין בתי החולים לגאידמק בעניין הזרמת הכספים לבית החולים לאחר המיזוג עם "שערי צדק", ממשיכות כיום לפעול במבנה בית החולים ברחוב הנביאים מספר מצומצם של מחלקות.

רוכשת הנכס "טעמן נדל"ן" מקבוצת "טעמן", עוסקת ביזום ושיווק של פרויקטים למסחר ולמגורים לכלל האוכלוסיה, ובפרט לציבור הדתי והחרדי, הפרויקט הראשון שהקימה החברה היה המרכז המסחרי "נופי סלע" במעלה אדומים, ומיד לאחריו הקימה את הפרויקט "הבנק" מבנה מסחרי ברחוב חגי בירושלים.



0 תגובות